Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία στο στήσιμο ενός αυτοκινήτου είναι τα διαφορικά. Τα διαφορικά που χρησιμοποιούμε στα buggy/truggy ρυθμίζονται μέσω της χρήσης σιλικόνης με διαφορετική περιεκτικότητα. Δηλαδή, έχουμε τη δυνατότητα να διαλέξουμε μια πιο παχιά σιλικόνη (σε αυτή την περίπτωση το διαφορικό σκληραίνει) ή μια πιο μαλακή σιλικόνη (δηλαδή μαλακώνουμε το διαφορικό). Τι γίνεται όμως σε αυτές τις περιπτώσεις και πώς αλλάζει η συμπεριφορά του αυτοκινήτου;
- Μπροστινό Διαφορικό: Όταν μαλακώνουμε το μπροστινό διαφορικό βελτιώνουμε τα 'τιμόνια' του αυτοκινήτου στο off power. Όμως, σε περίπτωση που μαλακώσουμε πολύ το εμπρός διαφορικό το αποτέλεσμα είναι αρνητικό καθώς μπορεί να χαθεί το κράτημα τους μπροστινού μέρους κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης ή όταν στρίβουμε. Σε περίπτωση που βάλουμε πιο παχιά σιλικόνη εμπρός, κερδίζουμε σε σταθερότητα κατά την είσοδο της στροφής φρενάροντας. Επίσης έχουμε καλύτερο κράτημα on power στη έξοδο της στροφής.
- Κεντρικό Διαφορικό: Το κεντρικό διαφορικό είναι ίσως το πιο περίπλοκό. Μαλακώνοντάς το, πηγαίνει λιγότερη δύναμη στο μπροστινό μέρος κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης. Έτσι, μειώνονται τα τιμόνια στο on power με αποτέλεσμα να μειώνεται και η υπερστροφή. Σε δύσκολες πίστες με πολλές ανωμαλίες είναι καλύτερο και πιο ευκολοδήγητο το αυτοκίνητο. Σε περίπτωση που το μοτέρ είναι πολύ δυνατό, ένα μαλακό μεσαίο διαφορικό μπορεί να κάψει τις σιλικόνες του λόγω της υψηλής θερμοκρασίας. Επίσης, έχεις καλύτερα τιμόνια στο off power. Σε περίπτωση που βάλουμε πιο παχιά σιλικόνη στη μέση, έχουμε στο σύνολο ένα πιο 4κίνητο σύστημα. Δηλαδή περισσότερη δύναμη μεταφέρεται τόσο στο πίσω όσο και στο εμπρός άξωνα. Έτσι βελτιώνεται η επιτάχυνση και τα τιμόνια στο on power με αποτέλεσμα να μειώνεται η υποστροφή. Είναι καλύτερο να χρησιμοποιείται σε πίστες χωρίς πολλές ανωμαλίες με πολύ κράτημα (όπως είναι τώρα η Αρένα πχ). Ως αρνητικό είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο μπορεί να γίνει νευρικό στην οδήγηση και συνιστάται ένας μαλακός συμπλέκτης έτσι ώστε η δύναμη να μην έρχεται απότομα.
- Πίσω Διαφορικό: Το πίσω διαφορικό είναι σχετικά απλό στη θεωρία, όμως θέλει αρκετό ψάξιμο στην πράξη. Μαλακώνοντάς το βελτιώνονται τα 'τιμόνια' στην είσοδο της στροφής (off power ή φρενάροντας), επειδή έχεις περισσότερο traction στην στροφή. Σκληραίνοντας το, μειώνεται η πρόσφυση στον πίσω άξωνα όταν αλλάζει το αυτοκίνητο κατέυθυνση, αλλά μειώνεται το σπινάρισμα των πίσω τροχών. Είναι δηλαδή το ίδιο effect με το να έχεις ένα bloke διαφορικό σε 1:1 πισωκίνητο αυτοκίνητο.
Το συγκεκριμένο κείμενο βασίζεται στο οδηγό στησίματος της Hudy για off road. Δε ξέρω για εσάς, αλλά, εμένα προσωπικά με έχει βοηθήσει πάρα πολύ στο να καταλάβω το σκεπτικό των διαφορικών. Μερικά πράγματα είναι πιο δύσκολα να τα δείς στην πράξη, καθώς, είναι σχετικά δύσκολο και απαιτεί αρκετή ώρα να αλλάξεις διαφορικό στην πίστα. Αυτό που κάνουν οι περισσότεροι top οδηγοί είναι ότι έχουν ένα βασικό setup και κάνουν μικροδιαφορές απο πίστα σε πίστα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου